CRM ADVIES
CRM_plus_beelden

Wat is voor u het belang van CRM? Hoe kan uw organisatie de beschikbare technologie benutten? Welke voordelen zijn er mogelijk en welke keuzes kunt u maken? CRM-plus is specialist in het vakgebied van CRM en helpt commerciële en non-profit organisaties met het bereiken van hun doelstellingen.

Het belang van CRM hierin is mogelijk veel groter dan u denkt. Customer relationship management (CRM) gaat over de communicatie met uw klanten, partners, leveranciers en medewerkers; over het centraal stellen van die partijen binnen al uw bedrijfsprocessen en over het beschikbaar maken van relevante informatie op het juiste moment. Feitelijk vormt CRM hiermee het gereedschap voor de realisatie van uw bedrijfsstrategie.

In het hieronder afgebeelde organisatie model komt duidelijk naar voren dat CRM op elke component impact heeft. De vragen die bij de invulling van uw bedrijfsstrategie aan de orde komen zijn:

Strategische visie
Hoe onderscheidt u zich in de markt? Wat is uw propositie? Hoe behoudt u uw positie en hoe bouwt u deze verder uit ?

Proces
Welke bedrijfsprocessen zijn essentieel? Hoe zorg ik ervoor dat elk proces waarde toevoegt? Hoe richt ik die processen op een praktische manier in? Hoe maak ik de processen schaalbaar?

Mens
Welke partijen zijn betrokken bij onze bedrijfsprocessen? Hoe faciliteer ik deelname aan die processen? Welke behoeftes hebben die partijen? Hoe meet ik de bijdrage van die partijen?

Technologie
Welke technologie is beschikbaar? Hoe toegankelijk is die technologie? Hoe integreer ik nieuwe technologie met wat we al hebben? Welke stapsgewijze aanpak is haalbaar? Hoe schalen we op als we groeien?


Organisatie model

CRM-plus heeft middels vele succesvolle projecten bij een grote diversiteit aan organisaties aangetoond te kunnen helpen bij de juiste beantwoording van deze vragen. Wij hebben naast CRM en Salesforce ervaring, ook jarenlange operationele ervaring bij kleine en grote ondernemingen. Juist deze combinatie van ervaring in het veld met technische know-how stelt ons in staat om u van een gedegen advies te voorzien.

Elke organisatie is uniek en daarmee elk traject maatwerk! CRM-plus begeleidt u bij de strategische gedachtenvorming, het bepalen van de organisatie blauwdruk, uw CRM Roadmap, en het bijbehorende implementatie plan.

Wilt u weten hoe de hedendaagse technologie een rol kan spelen binnen uw organisatie? Hoe al uw bedrijfsprocessen praktisch vorm kunnen krijgen en hoe u alle voor u belangrijke spelers in uw bedrijfsvoering betrekt? Neem dan vrijblijvend contact op met CRM-plus om te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen.

  • Eveline Ludlam – Marketing Manager Wilgenrijk: “Normaal zijn systeem trainingen saai en onpraktisch. Dit was de eerste eindgebruikers training die ik zeer relevant en interessant vond en waarmee ik daadwerkelijk de praktijk in kan…”

  • Ferdi Buijsrogge – Algemeen directeur gebiedsontwikkeling Wilgenrijk: “Na het werken met Salesforce snap ik niet hoe mensen nog met Excel lijstjes kunnen werken”

  • John Hogenes

    John Hogenes – ICT Manager Arbouw: “CRM-plus heeft echt alle zeilen bijgezet om ondanks de forse tijdsdruk en grote complexiteit het project vóór de keiharde deadline succesvol af te ronden”